Tutkimukset ja raportit, 3.8.2022

Real Choices, Real Lives: World Hunger and Its Impact on Girls

Plan Internationalin raportti World Hunger and its Impact on Girls kertoo, että käynnissä oleva nälkäkriisi vaikuttaa hälyttävällä tavalla tyttöjen hyvinvointiin ja oppimiseen ympäri maailmaa. Raportti koostaa tuloksia Real Choices, Real Lives -tutkimussarjasta, joka on seurannut tyttöjen elämää heidän syntymästään alkaen yhdeksässä maassa.

Real Choices, Real Lives keskittyy tyttöjen elämään Beninissä, Brasiliassa, Dominikaanisessa tasavallassa, El Salvadorissa, Filippiineillä, Kambodžassa, Togossa, Ugandassa ja Vietnamissa. Tutkimukset käynnistyivät vuonna 2006, ja tuorein tutkimus tehtiin vuosina 2021–22. Tänä vuonna tytöt täyttävät 16 vuotta. Vaikka nämä valtiot eivät kuulu käynnissä olevan nälkäkriisin ankarimmin koettelemiin maihin, Planin tutkimusdata osoittaa kriisin koettelevan tyttöjen hyvinvointia myös keskitulon maissa.

kuvassa nuori nainen seisoo iltahämärällä rappusilla ja katsoo kameraan. Hänellä on persikanvärinen kaulahuivi ja vaalean puuterin värinen takki, pitkät tummat hiukset ja leveä hymy.
Artikkelit, 5.12.2024

Vuoden Plan-aktiivi muuttaa maailmaa 

Vuoden 2024 Plan-aktiivi Joudi Chikho haluaa oikeudenmukaisemman maailman. Siksi hän haluaa edistää tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia.
Ukrainalainen lapsi hymyilee talvitakissa ja pipo päässä talon pihalla.
Mediatiedotteet, 3.12.2024

Planin aineettomat lahjat tuovat turvaa ja toivoa kriisien keskelle

Aineeton lahja lasten oikeuksien edistämiseksi on sydäntä lämmittävä lahjaidea läheiselle. Tänä jouluna Plan International Suomen aineeton lahja auttaa siellä, missä konfliktit ja sodat uhkaavat lasten elämää.
vasemmalla punapaitainen ja pitkähiuksinen tyttö kuvaa puhelimella oikealla puolella olevaa valkopaitaista tyttöä. Valkopaitainen tyttö puhuu kameralle.
Artikkelit, 29.11.2024

Zimbabwelaiset tytöt ottavat kantaa tunnettujen vaikuttajien sosiaalisen median kanavissa 

Zimbabwelaiset tytöt pääsevät ääneen Fardus Hassanin, Iina Hyttisen ja Sointu Borgin sosiaalisen median kanavissa.