Alla näet hakuasi vastaavat sisällöt. Mikäli et löytänyt etsimääsi, tutustu usein kysyttyihin kysymyksiin tai ota yhteyttä.

Alla näet hakuasi vastaavat sisällöt. Mikäli et löytänyt etsimääsi, tutustu usein kysyttyihin kysymyksiin tai ota yhteyttä.
Artikkelit, 24.5.2024
Nenäpäivä-säätiö on sopinut yhteistyöstä uuden mediakumppanin kanssa ja aloittanut konseptiuudistuksen. Uudesta Nenäpäivästä tiedotetaan lisää syksyllä.
Kampanjatoiminta on ollut tauolla siitä lähtien, kun yhteistyösopimus Yleisradion kanssa päättyi keväällä. Säätiön hallitus aloitti heti neuvottelut uudesta yhteistyömallista, joka on nyt varmistunut.
“Nenäpäivä on vakiintunut brändi, jonka voimme uuden kumppanuuden myötä uudistaa ja tavoittaa entisten uskollisten tukijoiden lisäksi uusia yleisöjä. Olemme tästä erittäin innoissamme”, sanoo Nenäpäivä-säätiön hallituksen puheenjohtaja Tomi Järvinen.
Nenäpäiväjärjestöt ovat sitoutuneet jatkamaan lähetystä, joka ylläpitää tietoisuutta kehittyvien maiden, erityisesti lasten tilanteesta. Järvisen mukaan Gazan ja Ukrainan kaltaiset konfliktit tuovat hädän lähelle ja koskettavat ihmisiä.
Säätiö ilmoitti helmikuussa, että Ylen Nenäpäivä-lähetystä ei nähdä vuonna 2024. Kampanjan tauosta huolimatta Nenäpäivän tukemien yhdeksän järjestön työ kehittyville maille on jatkunut. Sille on Järvisen mukaan valtava tarve.
“Konfliktien ja yhteiskunnallisten muutosten myötä monessa maassa ollaan kääntymässä sisäänpäin. Samaan aikaan, enemmän kuin aikoihin, se mitä muualla tapahtuu vaikuttaa meihin. Ongelmat ovat yhteisiä. Yhdessä voimme myös ne ratkaista”, hän sanoo.
“On sykähdyttävää, että voimme jatkaa yhdessä nenäpäiväläisinä ja tehdä jotakin konkreettista ja positiivista maailmassa, jota värittää negatiivinen uutisointi. Haluamme kiittää tukijoitamme menneestä ja haastaa jatkamaan matkaamme uudella tavalla ja uudistuvan konseptin myötä.”
Nenäpäivä-varoilla tuetaan muun muassa lasten koulutusta, terveyttä ja ruokaturvaa Afrikassa, Aasiassa ja Etelä-Amerikassa jäsenjärjestöjen kautta. Vuonna 2023 Nenäpäivä-kampanja tuotti noin 1,8 miljoonaa euroa. Yhteensä 17 vuoden aikana kampanja on kerännyt 42 miljoonaa euroa.
Tänä naistenpäivänä ja tasa-arvon päivänä tytöt tahtovat vain yhtä asiaa: oikeuksiensa toteutumista. Toimimme yhdessä, jotta tyttöjen tahto ei jää maailmanlaajuisen tasa-arvon takapakin jalkoihin. Nyt jos koskaan tyttöjen oikeudet tarvitsevat puolustajia.
Tule mukaanTyttösponssi-lahjoittajana olet Planin kuukausilahjoittaja ja tyttöjen liittolainen. Tuellasi edistät tyttöjen koulutusta sekä torjut lapsiavioliittoja, liian varhaisia raskauksia ja tyttöjen sukuelinten silpomista.
Tule mukaanTavoitteenamme on maailma, jossa kaikkien lasten oikeudet ja tasa-arvo toteutuvat. Edistä oikeudenmukaista maailmaa kanssamme vapaaehtoisena.
Ryhdy vapaaehtoiseksi