Usein kysyttyä: Kertalahjoittaminen ja muu varainkeruu

Tyttö kirjoittaa lehtiöön kumartuneena.
Usein kysyttyä: Kertalahjoittaminen ja muu varainkeruu

Täältä löydät vastaukset kysymyksiin kertalahjoittamisesta ja muusta varojenkeräämisestä

Etkö löytänyt vastausta etsimääsi kysymykseen?

Voit tehdä kertalahjoituksen 

  • verkkosivujemme kautta
  • ostamalla aineettoman lahjan 
  • tekstaamalla PLAN20 numeroon 16155 (lahjoitus 20 €)
  • lahjoittamalla MobilePaylla haluamasi summan numeroon 80676 (yleinen lahjoitus) tai 80500 (hätäapulahjoitus).

Tukemalla työtämme Tyttösponssi-kuukausilahjoittajana, tuet samalla myös humanitaarista työtämme. Voit myös lahjoittaa yksittäisen katastrofin tai kriisin koskettamille lapsille verkkosivujemme kautta.

Mikäli haluat lahjoittaa mobiilissa, voit tehdä lahjoituksen tekstaamalla sanan KRIISI numeroon 16155 (lahjoitus 20 €) tai lahjoittamalla haluamasi summan MobilePaylla numeroon 80500.

Saatat saada meiltä tekstiviestin esimerkiksi kampanjoidemme ja katastrofien aikana. Tekstiviestimme tulevat numerosta 16155.

Jos et enää halua vastaanottaa keräyksiä koskevia tekstiviestejä, voit lähettää viestin PLAN SULJE numeroon 16155 (hinta 0 €). Sinut poistetaan automaattisesti tulevista varainhankinnallisista tekstiviestilähetyksistä, esimerkiksi katastrofikeräyksistä. Saatamme edelleen lähettää sinulle kuukausilahjoittamiseen, kummiuteen tai vapaaehtoisuuteen liittyviä viestejä, jos olet asiakasrekisterissämme.

Jos et enää halua olla SMS-kuukausilahjoittaja, voit lähettää viestin PLANKK SULJE numeroon 16155 (hinta 0 €). 

Uusien lahjoittajien hankkiminen on osa varainhankintaamme, joka mahdollistaa työmme kehittyvissä maissa. Tavatessasi feissarimme sinulla on hyvä tilaisuus kuulla ja kysyä lisää työstämme lasten hyväksi. Tule juttelemaan rohkeasti kanssamme!

Kuluttajansuojalaki uudistui laajasti vuoden 2023 alussa. Uudistuksen tavoitteena on ollut parantaa ja nykyaikaistaa kuluttajansuojaa. Samassa yhteydessä koti- ja puhelinmyyntiä koskevaa sääntelyä tiukennetaan. Kuluttajansuojan parantamiseksi käyttöön otetaan kirjallinen vahvistusmenettely, jonka myötä myyntipuhelun jälkeen myyjän on erikseen lähetettävä kuluttajalle kirjallinen tarjous. Mikäli kuluttaja ei hyväksy tarjousta kirjallisesti, sopimus ei ole voimassa.

Lahjoitus ei ole kuluttajansuojalain tarkoittama kulutushyödyke, vaan siitä säännellään erikseen rahankeräyslaissa. Rahankeräyslain alainen toiminta ei ole kuluttajansuojalain alaista toimintaa, eikä rahankeräysten toimeenpano ole elinkeinotoimintaa. Lahjoituksia, kuten kerta- ja kuukausilahjoituksia, pyydettäessä jälkivahvistusta ei siis tarvita – ainakaan toistaiseksi. Myöskään yhdistyslaissa säädeltävät yleishyödyllisten yhteisöjen puhelimitse hankitut jäsenyydet eivät kuulu jälkivahvistuksen piiriin. Lahjoittaja voi siis tehdä lahjoituksen tai liittyä jäseneksi aiempaan tapaan ilman jälkivahvistusta. Lue lisää täältä. Tutustu rahankeräysten kiellettyihin järjestämistapoihin (pykälä 7.) täällä.